===============

oo
ooo
ooo
emblemat OSP w Kruszwicy
ksrg
menu





ALARM   BOMBOWY

TELEFON

Najczęściej informacja o podłożeniu materiału wybuchowego wpływa telefonicznie.

Informacji o zagrożeniu
nie wolno bagatelizować ani lekceważyć !

Prowadzący rozmowę z osobą informującą o podłożeniu ładunku wybuchowego powinien:
  • rozmowę prowadzić spokojnie i uprzejmie
  • starać się przedłużać czas jej trwania
  • jeśli to możliwe nagrywać cała rozmowę
  • dążyć do uzyskania jak największej liczby informacji o zgłaszającym i posiadanej przez niego wiedzy o obiekcie oraz o podłożonym ładunku wybuchowym.

Ze względu na fakt niechęci informatora do prowadzenia dłuższych rozmów, w pierwszej kolejności należy zadać następujące pytania:
  1. Kiedy bomba wybuchnie ?
  2. Ile jest bomb ?
  3. W którym miejscu jest umieszczona ?
  4. Jakiego typu jest bomba ( rodzaj ładunku) i jak ona wygląda ?
  5. Jakie warunki muszą być spełnione, żeby nie doszło do wybuchu ?
  6. Co powoduje wybuch (eksplozję) ?
  7. Kto podłożył bombę i dlaczego ?
  8. Kogo Pan/Pani reprezentuje ?
  9. Skąd Pan/Pani telefonuje ?
  10. Jak się Pan/Pani nazywa ?
  11. Skąd Pan/Pani pochodzi ?
  12. Gdzie Pan/Pani mieszka ?
  13. Inne pytania wynikające z rozmowy.
Zgłaszającemu podłożenie ładunku należy uświadomić, że eksplozja może spowodować śmierć lub zranienia osób postronnych.
Jeśli to możliwe zabezpieczamy nagranie tej rozmowy.

Niezwłocznie po zakończeniu rozmowy należy powiadomić swojego przełożonego i o zaistniałym fakcie powiadomić najbliższy posterunek policji.

ZGŁOSZENIE
Zawiadamiając Policję staraj się podać następujące informacje:
  • Rodzaj zagrożenia i źródło informacji o zagrożeniu,
  • Płeć zgłaszającego,
  • Przypuszczalny wiek zgłaszającego,
  • treść rozmowy z osobą przekazującą informację o podłożeniu ładunku wybuchowego,
  • zacytować słowa groźby które padły podczas rozmowy,
  • numer telefonu, na który przekazano informację o zagrożeniu,
  • dokładny czas rozmowy i jej przyjęcia,
  • Odgłosy słyszane w tle rozmowy np. zwierzęta, megafon itp.
  • Jakość połączenia np. zakłócenia na linii, połączenie zamiejscowe,
  • swoje nazwisko lub osoby, która rozmawiała z informatorem,
  • Określenie cech głosu, tonacji i akcentu dzwoniącego, czy jest podobny do   . . .
  • Rozłączamy się dopiero po potwierdzeniu przyjęcia zawiadomienia.

D A L E J == >            

linia 6
<<<   wróć do poprzedniej strony   >>>
linia 6

rulon

Jesteś 376 gościem na Naszej stronie.

o     573     o
Informujemy, iż w celu zliczenia ilości odwiedzin korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Zalecam pozostawienie ustawień standartowych używanej przeglądarki internetowej.
Nie zalecany typ przegladarki to Internet Explorer
ogieńogieńogieńogieńogieńogieńogień
Zgodnie z ustawą o prawie autorskim, kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii i innych materiałów znajdujących się w tym serwisie
bez informacji o pochodzeniu (adresie strony) lub bez zgody autora serwisu jest zabronione.

graphic design by Musiałowski Mietek   - © 2009 - 2024