Jest to jedno osobowa łódź pneumatyczna cztero komorowa z miękkim dnem. Na wierzchniej stronie po bokach krótka pawęź i dulki do wioseł. Wewnątrz zamontowana ławeczka z sklejki.
Pneumatyczne łodzie wiosłowe wykonane są z tkaniny poliestrowej obustronnie gumowanej odpornymi na starzenie powłokami polichloroprenowymi z czego zewnętrzna warstwa jest gumowana hypalonem.
Po wypuszczeniu powietrza możliwość spakowania do torby. Ułatwia to przechowywanie i transportowanie. W komplecie znajdują się dwa wiosła aluminiowo - plastykowe. Obsługujący ma możliwość połączenia wioseł i stworzenia jednego wiosła z dwoma piórami.
Zastosowanie pontonu to głównie działania wspierające w ratownictwie lodowym oraz wodnym.model | - | PASAT 210 w |
długość całkowita | - | 210 cm |
długość wewnętrzna | - | 150 cm |
szerokość całkowita | - | 120 cm |
szerokość wewnętrzna | - | 60 cm |
średnica burty | - | 34 cm |
ilość komór | - | 4 |
max obciążenie | - | 160 kg |
ciśnienie | - | ~ 01 atm |
ilość pasażerów | - | 1 |
kolor | - | żółty |
waga | - | 13 kg |
wymiary złożonego | - | 90 x 45 x 30 cm |
Podczas pracy z pneumatyczną łodzią wiosłową należy pamiętać o pewnym zjawisku fizycznym zmieniającym objętość gazów w zależności od tęperatury
W trakcie eksploatacji, przy silnym nasłonecznieniu i nagrzaniu powłok gumowych komór wypornościowych należy kontrolować nadciśnienie w wszystkich czterech komorach. W przypadku stwierdzenia jego wzrostu należy otworzyć zawór i obniżyć je przez częściowe wypuszczenie. Nie zastosowanie się do tych zaleceń grozi rozszczelnieniem komory lub trwałym zdeformowaniem jej krztałtu
Analogiczna sytuacja powstaje przy niskich zimowych temperaturach. Ponton nadmuchany w ogrzewanym garażu i wywieziony nad wodę, w kontakcie z lodowatą wodą traci swoją sprężystość. Aby utrzymać jego właściwą wyporność należy niezwłocznie dopompować pływaki. Sytuacja ta niesie z sobą kolejne niebezpieczeństwo. Otóż po powrocie zostawiając ponton w garażu należy profilaktycznie upuścić z wszystkich jego komór powietrze. Zabezpieczy to jego rozerwanie, gdy nastąpi ogrzanie i przyrost objętości zamkniętego powietrza.
Pompowanie poszczególnych komór rozpoczynamy od upewnienia się czy trzpień zaworu daje się swobodnie wdusić. Przy zablokowanym zaworze należy palcem przekręcić trzpień w lewo, aby zwolnić blokadę. Pompowanie i dopompowywanie najlepiej wykonać przykładając bezpośrednio do zaworu pontonu - wylot zaworu butli od aparatu powietrznego. Butle delikatnie otwieramy dbając o zachowanie szczelności na powierzchni dociskanej.
Upuszczanie powietrza wykonujemy przez zdjęcie gumowego kapturka z zaworu i wduszenia trzpienia znajdującego się centralnie w zaworze.
Wypuszczenie powietrza polega na wduszeniu palcem i przekręceniu tego trzpienia w prawo do momentu zablokowania. Następnie stosując technikę rolowania łodzi wyduszamy resztki powietrza.
Przed każdym złożeniem łodzi wymyć i wysuszyć powłokę gumowaną w stanie lekko nadmuchanym.
Uszkodzenie powłoki gumowej łodzi można naprawić przez naklejenie łatki z tkaniny gumowanej przy pomocy kleju chloroproteinowego.
W przypadku nie stwierdzenia uszkodzeń powierzchnię łodzi lekko przesypać talkiem i złożyć do przechowywania
Łódź przechowywać w temperaturze od 0 0 do 25 0 C w miejscu zaciemnionym, suchym i z dala od urządzeń grzejnych.
Jesteś 327 gościem na Naszej stronie.