OSP w Kruszwicy Mieczysł‚aw Musiał‚owski Ochotnicza Straż Pożarna w Kruszwicy Ochotnicza Straż Pożarna w Kruszwicy, jej czł‚onkowie, osiągnię™cia, historia, wyposażenie. 2009 - 2018 1024 polski
Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /home/ospkrusz/public_html/index.php on line 49
===============

oo
ooo
ooo
emblemat OSP w Kruszwicy
ksrg
menu





GCBA 5/40      SCANIA   P 400

scania z OSP Kruszwicy

KABINA

Kabina czterodrzwiowa, jednomodułowa, w układzie miejsc 1+1+4 (siedzenia przodem do kierunku jazdy). Zawieszona 2- punktowo , pneumatycznie. Zamontowany hydrauliczny mechanizm odchylania kabiny.
Kabina wyposażona w:
  • fabryczny układ klimatyzacji kabiny,
  • niezależny układ ogrzewania i wentylacji, umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku (Webasto Air Top 2000 STD/24 Basic),
  • wszystkie otwierane okna wyposażone w fabryczny układ elektrycznego otwierania i zamykania,
  • elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne,
  • fabryczny radioodtwarzacz CD, wraz z instalacją antenową,
  • indywidualne oświetlenie w suficie,
  • sygnalizację otwartych skrytek,
  • manometr niskiego ciśnienia autopompy,
  • wskaźniki poziomu środków gaśniczych - wody i środka pianotwórczego,
  • wszystkie fotele wyposażone w pasy bezpieczeństwa bezwładnościowe i zagłówki,
  • fotel dla kierowcy z regulacją wysokości, odległości, pochylenia oparcia, zawieszony pneumatycznie,
  • tylne siedzisko z możliwością przewożenia 4 szt. aparatów powietrznych w oparciu,
  • reflektor pogorzeliskowy z mocowaniem na przedniej atrapie silnika,

ŁĄCZNOŚĆ:
Zamontowany radiotelefon przewoźny Kenwood NX700 moc wyjściowa 25W. Zintegrowany z modułem głośnika z mikrofonem umożliwiającym prowadzenie korespondencji z tylnej części pojazdu podczas obsługi autopompy.
Obok siedzenia kierowcy i dowódcy zamontowany panel ładujący z czterema stanowiskami do riotelefonu przenośnego Kenwood NX200 i czterema latarkimi Survivor LED C4 EX Aten. Panel zasilany jest za pośrednictwem przetwornicy 24/230V z instalacji elektrycznej pojazdu. Panel posiada odzielny wyłącznik odcinający.

INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Instalacja elektryczna jednoprzewodowa 24V, z biegunem ujemnym na masie.
Moc alternatora (2400W), pojemność akumulatorów (180 Ah), zapewniają pełne     zapotrzebowanie na energię elektryczną przy jej maksymalnym obciążeniu.
Dodatkowo przetwornica napięcia 24V / 12V i przetwornica napięcia 24V / 230V.

PROSTOWNIK
Pojazd wyposażony w układ prostowniczy do ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła o napięciu ~230 V (LEAB typ Champ II 2412), oraz zintegrowane złącze (gniazdo z wtyczką LEAB typ RETTBOX-AIR) prądu elektrycznego o napięciu ~230 V oraz sprężonego powietrza do uzupełniania układu pneumatycznego samochodu z sieci stacjonarnej, automatycznie odłączające się w momencie uruchamiania pojazdu, umieszczone po lewej stronie (w kabinie kierowcy świetlna i dźwiękowa sygnalizacja podłączenia do zewnętrznego źródła).


ZABUDOWA

Zabudowa w całości wykonana z materiałów kompozytowych (laminat poliestrowo-szklany -GRP) jako konstrukcja samonośna o nieograniczonej odporności na korozję. Wewnętrzne poszycie skrytek wyłożone anodowaną blachą aluminiową. Podłoga skrytek wyłożona gładką blachą kwasoodporną bez progu, ze spadkiem umożliwiającym odprowadzenie wody na zewnątrz.
Skrytki na sprzęt i przedział autopompy wyposażone w oświetlenie typu LED (RR-L2435) włączane automatycznie po otwarciu drzwi skrytki, w kabinie kierowcy zainstalowana sygnalizacja otwarcia żaluzji skrytek.
W skrytkach umieszczone wysuwane tace ładunkowe poziome (2 szt.) i pionowa (1 szt.). Blokujące się w pozycji zamkniętej i całkowicie otwartej. Otwieranie i zamykanie podestów wspomagane siłownikami gazowymi. Podesty zabezpieczone dodatkowymi zamkami przed niepożądanym otwarciem w przypadku awarii siłowników.
Przedział autopompy wyposażony dodatkowo w system ogrzewania powietrznego (WEBASTO Typ - Air Top 3900 D/24V), skutecznie zabezpieczający układ wodno-pianowy przed zamarzaniem w temperaturze do -25°C, działający niezależnie od pracy silnika.
Wysokość całkowita pojazdu nie przekracza 330 cm.
Dach zabudowy w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym, wyposażony w oświetlenie przestrzeni roboczej.

Na dachu zamontowany:
  • automatyczny/elektryczny system opuszczania drabiny bez konieczności wchodzenia na dach.
  • uchwyty na sprzęt.
  • skrzynia na sprzęt burzący, wykonana z ryflowanej blachy aluminiowej.
  • wysuwane działko wodno- pianowe DWP32.
  • skrzynia na sprzęt burzący.

ZBIORNIK WODY
Wykonany z materiału kompozytowego, zintegrowany z zabudową, może osadzony być w module centralnym i tworzyć z nim integralną całość. Zbiornik wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację. Nadciśnienie testowe zbiornika 20 kPa. Posiada układ zabezpieczającym przed wypływem wody w czasie jazdy. Wyposażony w wskaźnik poziomu wody. Odczyty na tablicy sterowniczej w przedziale autopompy i w kabinie diodami LED. Zbiornik posiada właz rewizyjny. Wyposażony w układ napełniania automatycznego z hydrantu (poziom wody miedzy 70% a 98% pojemności). Zabezpiecza przed przelaniem zbiornika co jest bardzo niekorzystne w sezonie zimowym. Istnieje możliwość przełączenia w tryb manualny i dolanie wody do max. pojemności.

Pojemność - 5025 litrów i dwie nasady zasilające (2 x 75).
Króciec do autopompy średnicy 150 mm.

ZBIORNIK ŚRODKA PIANOTWÓRCZEGO
Wykonany jest z materiału kompozytowego, odpornego na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów.

Zbiornik zintegrowany ze zbiornikiem wody. Pojemność zbiornika 500 litrów.
Wyposażony w wskaźnik poziomu zawartości. Odczyty na tablicy sterowniczej w przedziale autopompy i w kabinie.
Napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu.

INSTALACJA WODNO- PIANOWA

AUTOPOMPA
Autopompa dwuzakresowa, zamontowana z tyłu pojazdu w zamkniętym żaluzją przedziale posiadającym niezależne ogrzewanie i oświetlenie. Dodatkowo autopompa wyposażona w dodatkowy system ogrzewania płaszczem wodnym, podłączony do układu chłodzenia silnika.

Autopompa wraz z układem wodno-pianowym wyposażonym w system sterowania umożliwiający: - regulację automatyczną i ręczną ciśnienia pracy, - automatyczne dozowanie (nie zależne od wydajności) środka pianotwórczego umożliwiające uzyskanie stężeń 1, 3 lub 6% (RFS 240 / 0290 / DSP / 2014). Autopompa umożliwia podanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do: - 4 nasad tłocznych, po 2 z każdej strony, zlokalizowanych w tylnej części nadwozia, - wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia i działka wodno-pianowego - instalacji zraszaczowej. Autopompa umożliwia podanie wody zassanej do zbiornika samochodu. - Autopompa wyposażona w wewnętrzne kanały grzewcze, umożliwiające ogrzewanie płaszczem wodnym z układu chłodzenia silnika z możliwością wyłączenia w okresie letnim. Autopompa wyposażona w urządzenie odpowietrzające umożliwiające zassanie wody z głębokości 1,5 m w czasie do 30 s, a z głębokości 7,5 m w czasie do 60 s.
więcej o pompie przecztasz tutaj

SZYBKIE NATARCIE
Samochód wyposażony w jedną linię szybkiego natarcia wysokociśnieniową (typ WISS / 961 / 60m / 2014). Wąż zbrojony, gumowany o średnicy 19 mm i długości 60 m na zwijadle, zakończony prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności i regulacją rozproszenia podawanego prądu (PROTEK style 360). Dostępna jest obcja samooczyszczania dyszy wylotowej. Prądownica posiada nakładaną rurę formująca do podawania piany ciężkiej (PROTEK style 210). Linia szybkiego natarcia umożliwiająca podawanie wody lub piany bez względu na stopień rozwinięcia węża, o wydajności max – 150 l/min. Układ wysokiego ciśnienia posiada oddzielny dozownik środka pianotwórczego (ALCO - AWG/80/2014). Zwijadło wyposażone w napęd elektryczny i ręczny, blokadę i rolki prowadzące. Układ przedmuchu za pomocą sprężonego powietrza z układu samochodu.

DZIAŁKO
Na podeście górnym (dachu) zamontowane jest wysuwane działko wodno pianowe typ POHORJE / GT3200 / 192 / DWP 32 / 2014. Obrotowa głowica daje możliwość podawania zwartego strumienia wody i dowolnie rozproszonego oraz po zamontowania rury formującej podawanie piany ciężkiej. Dostępna jest obcja samooczyszczania dyszy wylotowej. Sterowanie w poziomie i pionie odbywa się ręcznie. Kat obrotu 3600 i w pionie - od krawedzi podestu do 800. Na rękojeści dodatkowo elektryczne sterowanie ciśnieniem pompy i zaworem odcinajacym. W zasięgu wzroku operatora manometr. Max. zasięg strumienia wody 75 m; piany 70m przy 1 MPa.

Na PODWOZIU
Podwozie wyposażone w instalację zraszaczową - 4 zraszacze o wydajności 50 -100 dm3/min (8 bar). Instalacja wyposażona w zawory odcinające, uruchamiane z kabiny kierowcy.

ZACZEPY HOLOWNICZE
Pojazd wyposażony w zaczepy holownicze z przodu i z tyłu.

  1. Tylny zaczep służący do holowania przyczep o dop. masie całkowitej min. 10 t., z złączami elektrycznymi i pneumatycznymi.
  2. Tylny zaczep kulowy, przyczep o dop. masie całkowitej min. 10 t., z złączem elektrycznym 12V.
  • max. masa holowanej przyczepy z hamulcem – nie mniej niż 3000 kg,
  • max. masa holowanej przyczepy bez hamulca – nie mniej niż 750 kg.
Zaczepy posiadają homologację i stosowne certyfikaty dopuszczenia.

WYCIĄGARKA
Pojazd wyposażony w wyciągarkę o napędzie elektrycznym (24V) typu PW18000 zamontowaną z przodu pojazdu, o sile uciągu 8 ton z liną o długości 25m.
Wyciągarka wyposażona w bezprzewodowy układ sterowania, rolkową prowadnicę liny oraz kompozytową osłonę maskującą.
Sterowanie odbywa się bezprzewodowym pilotem, lub specjalnym pilotem podłączonym do gniazda wyciągarki 5 metrowym przewodem elastycznym.

DANE     TECHNICZNE
Silnik - 4,7 KM
Przełożenie - 516:1
Lina stalowa - 13 mm
Sterowanie - pilot bezprzew. lub pilot na kablu (5m)
Uciąg max - 8172 kg
  Uciąg na kolejnych warstwach - 1 warstwa 8172 kg
- 2 warstwa 6498 kg
- 3 warstwa 5394 kg
- 4 warstwa 4610 kg
Prędkość zwijania liny - bez obciążenia 10,6 m/min
- z obciążeniem pełnym1,0 m/min
Natężenie prądu - bez obciążenia60 A
- z obciążeniem pełnym280 A

Zgodność z dyrektywą 2006/95/EC i 2006/42/EC

Zgodność z standardem EN ISO 12100; 2:2003

OSPRZĘT SYGNALIZACYJNY
Pojazd wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno - ostrzegawcze, akustyczne i świetlne.

Na dachu kabiny zamontowana belka świetlna Code3 TR21 BŚL-8. Urządzenie akustyczne Federal Signal PA-300, który posiada min. 3 modulowane tony oraz głośnik o mocy min. 200 W. Urządzenie akustyczne umożliwia podawanie komunikatów słownych.

Z tyłu wbudowane w zabudowę kompozytową narożne lampy sygnalizacyjne LED.
Dodatkowe 2 lampy sygnalizacyjne niebieskie LED z przodu pojazdu; po dwie dodatkowe lampy sygnalizacyjne na każdym boku zabudowy.
Dodatkowy sygnał pneumatyczny, włączany oddzielnymi włącznikami z poziomu siedzenia kierowcy i dowódcy.
Przed uszkodzeniem podczas jazdy w terenie leśnym zewnętrzne lampy zabezpieczone są osłonami wykonanymi ze stali nierdzewnej.
Z tyłu zabudowy nad tylna skrytką zamontowana „Fala Świetlna LED”. Osiem paneli po 6 diód w kloszach koloru pomarańczowego i osłonie z blachy nierdzewnej. Sterowanie diodami z tablicy autopompy.
System pracy:
  • - Wszystkie pulsująco
  • - Co druga pulsujaco
  • - Od prawej do lewej
  • - Od lewej do prawej
  • - Od środka do brzegów
Pojazd wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową włączonego biegu wstecznego.
Zainstalowana kamera monitorująca strefę „martwą" (niewidoczną dla kierowcy) z tyłu pojazdu (UBU 700C). Kamera przystosowana do pracy w każdych warunkach atmosferycznych. Monitor 5"   (UBU 750DM) przekazujący obraz zamontowany w kabinie w zasięgu wzroku kierowcy.

OŚWIETLENIE
Pojazd posiada światła LED do jazdy dziennej oraz dwa reflektory dalekosiężne zamontowane w osłonie słonecznej.
Zamontowane jest oświetlenie pola pracy wokół samochodu. Oświetlenie LED zapewnia w warunkach słabej widoczności min. 5 luksów w odległości 1 m od pojazdu.

MASZT
Wysuwany pneumatycznie, obrotowy maszt oświetleniowy, zabudowany na stałe w samochodzie z 2 najaśnicami LED o natężeniu światła 40000 lm.
Typ masztu FIRECO CS 3604 i najaśnicy POWER LED SPC103A-Q20.
Wysokość masztu 6 m od podłoża z możliwością sterowania najaśnicami w pionie oraz poziomie w obie strony, sterowanie za pomocą pilota połączonego przewodem o długości 3m.
Najaśnice zasilane (poprzez przetwornice) z instalacji elektrycznej samochodu 24 V.
Instalacja sterowania zapewnia automatyczny powrót najaśnic do pozycji marszowej przy zakończeniu pracy.

linia 6
<< wróć do poprzedniej strony > >
linia 6

rulon

Jesteś 403058 gościem na Naszej stronie.


o
Informujemy, iż w celu zliczenia ilości odwiedzin korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Zalecam pozostawienie ustawień standartowych używanej przeglądarki internetowej.
Nie zalecany typ przegladarki to Internet Explorer
ogieńogieńogieńogieńogieńogieńogień
Zgodnie z ustawą o prawie autorskim, kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii i innych materiałów znajdujących się w tym serwisie
bez informacji o pochodzeniu (adresie strony) lub bez zgody autora serwisu jest zabronione.

graphic design by Musiałowski Mietek   - © 2009 - 2018