ŁĄCZNOŚĆ:
Zamontowany radiotelefon przewoźny Kenwood NX700 moc wyjściowa 25W. Zintegrowany z modułem głośnika z mikrofonem umożliwiającym prowadzenie korespondencji z tylnej
części pojazdu podczas obsługi autopompy.
Obok siedzenia kierowcy i dowódcy zamontowany panel ładujący z czterema stanowiskami do riotelefonu przenośnego Kenwood NX200
i czterema latarkimi Survivor LED C4 EX Aten. Panel zasilany jest za pośrednictwem przetwornicy 24/230V z instalacji elektrycznej pojazdu.
Panel posiada odzielny wyłącznik odcinający.
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Instalacja elektryczna jednoprzewodowa 24V, z biegunem ujemnym na masie.
Moc alternatora (2400W), pojemność akumulatorów (180 Ah), zapewniają pełne zapotrzebowanie na energię elektryczną przy jej maksymalnym obciążeniu.
Dodatkowo przetwornica napięcia 24V / 12V i przetwornica napięcia 24V / 230V.
PROSTOWNIK
Pojazd wyposażony w układ prostowniczy do ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła o napięciu ~230 V (LEAB typ Champ II 2412), oraz zintegrowane złącze (gniazdo z wtyczką LEAB typ RETTBOX-AIR) prądu elektrycznego o napięciu ~230 V oraz sprężonego powietrza do uzupełniania układu pneumatycznego samochodu z sieci stacjonarnej, automatycznie odłączające się w momencie uruchamiania pojazdu, umieszczone po lewej stronie (w kabinie kierowcy świetlna i dźwiękowa sygnalizacja podłączenia do zewnętrznego źródła).
Zabudowa w całości wykonana z materiałów kompozytowych (laminat poliestrowo-szklany -GRP) jako konstrukcja samonośna o nieograniczonej odporności na korozję.
Wewnętrzne poszycie skrytek wyłożone anodowaną blachą aluminiową. Podłoga skrytek wyłożona gładką blachą kwasoodporną bez progu, ze spadkiem umożliwiającym odprowadzenie wody na zewnątrz.
Skrytki na sprzęt i przedział autopompy wyposażone w oświetlenie typu LED (RR-L2435) włączane automatycznie po otwarciu drzwi skrytki, w kabinie kierowcy zainstalowana
sygnalizacja otwarcia żaluzji skrytek.
W skrytkach umieszczone wysuwane tace ładunkowe poziome (2 szt.) i pionowa (1 szt.).
Blokujące się w pozycji zamkniętej i całkowicie otwartej.
Otwieranie i zamykanie podestów wspomagane siłownikami gazowymi. Podesty zabezpieczone dodatkowymi zamkami przed niepożądanym otwarciem w przypadku awarii siłowników.
Przedział autopompy wyposażony dodatkowo w system ogrzewania powietrznego (WEBASTO Typ - Air Top 3900 D/24V), skutecznie zabezpieczający układ wodno-pianowy przed zamarzaniem w temperaturze do -25°C, działający niezależnie od pracy silnika.
Wysokość całkowita pojazdu nie przekracza 330 cm.
Dach zabudowy w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym, wyposażony w oświetlenie przestrzeni roboczej.
ZBIORNIK WODY
Wykonany z materiału kompozytowego, zintegrowany z zabudową, może osadzony być w module centralnym i tworzyć z nim integralną całość. Zbiornik wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację. Nadciśnienie testowe zbiornika 20 kPa. Posiada układ zabezpieczającym przed wypływem wody w czasie jazdy. Wyposażony w wskaźnik poziomu wody. Odczyty na tablicy sterowniczej w przedziale autopompy i w kabinie diodami LED. Zbiornik posiada właz rewizyjny. Wyposażony w układ napełniania automatycznego z hydrantu (poziom wody miedzy 70% a 98% pojemności). Zabezpiecza przed przelaniem zbiornika co jest bardzo niekorzystne w sezonie zimowym. Istnieje możliwość przełączenia w tryb manualny i dolanie wody do max. pojemności.
ZBIORNIK ŚRODKA PIANOTWÓRCZEGO
Wykonany jest z materiału kompozytowego, odpornego na działanie dopuszczonych do
stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów.
AUTOPOMPA
Autopompa dwuzakresowa, zamontowana z tyłu pojazdu w zamkniętym żaluzją przedziale posiadającym niezależne ogrzewanie i oświetlenie. Dodatkowo autopompa wyposażona w dodatkowy system ogrzewania płaszczem wodnym, podłączony do układu chłodzenia silnika.
SZYBKIE NATARCIE
Samochód wyposażony w jedną linię szybkiego natarcia wysokociśnieniową (typ WISS / 961 / 60m / 2014). Wąż zbrojony, gumowany o średnicy 19 mm i długości 60 m na zwijadle, zakończony prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności i regulacją rozproszenia podawanego prądu (PROTEK style 360). Dostępna jest obcja samooczyszczania dyszy wylotowej. Prądownica posiada nakładaną rurę formująca do podawania piany ciężkiej (PROTEK style 210). Linia szybkiego natarcia umożliwiająca podawanie wody lub piany bez względu na stopień rozwinięcia węża, o wydajności max 150 l/min. Układ wysokiego ciśnienia posiada oddzielny dozownik środka pianotwórczego (ALCO - AWG/80/2014). Zwijadło wyposażone w napęd elektryczny i ręczny, blokadę i rolki prowadzące. Układ przedmuchu za pomocą sprężonego powietrza z układu samochodu.
DZIAŁKO
Na podeście górnym (dachu) zamontowane jest wysuwane działko wodno pianowe typ POHORJE / GT3200 / 192 / DWP 32 / 2014. Obrotowa głowica daje możliwość podawania zwartego strumienia wody i dowolnie rozproszonego oraz po zamontowania rury formującej podawanie piany ciężkiej. Dostępna jest obcja samooczyszczania dyszy wylotowej. Sterowanie w poziomie i pionie odbywa się ręcznie. Kat obrotu 3600 i w pionie - od krawedzi podestu do 800. Na rękojeści dodatkowo elektryczne sterowanie ciśnieniem pompy i zaworem odcinajacym. W zasięgu wzroku operatora manometr.
Max. zasięg strumienia wody 75 m; piany 70m przy 1 MPa.
Na PODWOZIU
Podwozie wyposażone w instalację zraszaczową - 4 zraszacze o wydajności 50 -100 dm3/min (8 bar). Instalacja wyposażona w zawory odcinające, uruchamiane z kabiny kierowcy.
ZACZEPY HOLOWNICZE
Pojazd wyposażony w zaczepy holownicze z przodu i z tyłu.
WYCIĄGARKA
Pojazd wyposażony w wyciągarkę o napędzie elektrycznym (24V) typu PW18000 zamontowaną z przodu pojazdu, o sile uciągu 8 ton z liną o długości 25m.
Wyciągarka wyposażona w bezprzewodowy układ sterowania, rolkową prowadnicę liny oraz kompozytową osłonę maskującą.
Sterowanie odbywa się bezprzewodowym pilotem, lub specjalnym pilotem podłączonym do gniazda wyciągarki 5 metrowym przewodem
elastycznym.
Silnik | - | 4,7 KM | |
Przełożenie | - | 516:1 | |
Lina stalowa | - | 13 mm | |
Sterowanie | - | pilot bezprzew. lub pilot na kablu (5m) | |
Uciąg max | - | 8172 kg | |
Uciąg na kolejnych warstwach | - | 1 warstwa | 8172 kg |
- | 2 warstwa | 6498 kg | |
- | 3 warstwa | 5394 kg | |
- | 4 warstwa | 4610 kg | |
Prędkość zwijania liny | - | bez obciążenia | 10,6 m/min |
- | z obciążeniem pełnym | 1,0 m/min | |
Natężenie prądu | - | bez obciążenia | 60 A |
- | z obciążeniem pełnym | 280 A |
Zgodność z standardem EN ISO 12100; 2:2003
OSPRZĘT SYGNALIZACYJNY
Pojazd wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno - ostrzegawcze, akustyczne i świetlne.
Na dachu kabiny zamontowana belka świetlna Code3 TR21 BŚL-8. Urządzenie akustyczne Federal Signal PA-300, który posiada min. 3 modulowane tony oraz głośnik o mocy min. 200 W. Urządzenie akustyczne umożliwia podawanie komunikatów słownych.
Z tyłu wbudowane w zabudowę kompozytową narożne lampy sygnalizacyjne LED.OŚWIETLENIE
Pojazd posiada światła LED do jazdy dziennej oraz dwa reflektory dalekosiężne zamontowane w osłonie słonecznej.
Zamontowane jest oświetlenie pola pracy wokół samochodu. Oświetlenie LED zapewnia w warunkach słabej widoczności min. 5 luksów w odległości 1 m od pojazdu.
MASZT
Wysuwany pneumatycznie, obrotowy maszt oświetleniowy, zabudowany na stałe w samochodzie z 2 najaśnicami LED o natężeniu światła 40000 lm.
Typ masztu FIRECO CS 3604 i najaśnicy POWER LED SPC103A-Q20.
Wysokość masztu 6 m od podłoża z możliwością sterowania najaśnicami w pionie oraz poziomie
w obie strony, sterowanie za pomocą pilota połączonego przewodem o długości 3m.
Najaśnice zasilane (poprzez przetwornice) z instalacji elektrycznej
samochodu 24 V.
Instalacja sterowania zapewnia automatyczny powrót najaśnic do pozycji marszowej przy zakończeniu pracy.
Jesteś 669 gościem na Naszej stronie.