OSP w Kruszwicy Mieczysław Musiałowski Ochotnicza Straż Pożarna w Kruszwicy Ochotnicza Straż Pożarna w Kruszwicy, jej członkowie, osiągnięcia, historia, wyposażenie. 2009 - 2019 1024 polski ===============

oo
ooo
ooo
emblemat OSP w Kruszwicy
ksrg
menu





J E L C Z


0 0 5


Jelcz_005_-_osp_w_Kruszwicy


Cięzki samochód wodno-pianowy z nadwoziem typu JELCZ 004 GCBA 6/32 Jelcz 315

Jelcz 315 jest kontynuacją projektu samochodu Żubr A80, a produkcja seryjna ruszyła w IV kwartale 1968 r. do ? roku
masa całkowita -15 690 kg
nacisk na tylną oś (przy max obciążeniu)-9 840 kg
prędkoś max-92 km/h
zużycie paliwa-28 litrów / 100 km
zużycie paliwa dla autopompy-0,333 litra/min
zużycie paliwa na rozruchy-0,771 litra
WYMIARY
długość-760 cm
szerokość-250 cm
wysokość-346 cm
pojemność zbiornika na wodę-6000 litrów
pojemność zbiornika na środek pianotwórczy-600 litrów
pojemnośc zbiornika paliwa-250 litrów

PARAMETRY SILNIKA

Silnik 6-cylindrowy dizel ZS, pionowy, SW 680 / 105 / 4 turbodoładowany, ustawiony jest nad osią przednią, produkowany przez WSK w Mielcu na podstawie licencji zakupionej w 1966 r. w firmie Leyland. Silnik ma górnozaworowy, popychaczowy układ rozrządu OHV z wałkiem umieszczonym w kadłubie. Obiegowy, ciśnieniowy układ smarowania zasilany jest jednosekcyjną pompą zębatą. Kuty jednolity wał korbowy podparto na siedmiu ślizgowych łożyskach głównych. Zastosowano wtrysk bezpośredni do toroidalnych komór spalania umieszczonych w denkach tłoków. Pompa wtryskowa oraz wtryskiwacze produkowane w kraju według licencji firmy Friedmann-Meyer.
średnicy cylindra-127 mm
skoku tłoka-146 mm
pojemność skokowa-11 100 ccm
stopień sprężania-15,8
moc silnika-179 kW (243 KM) przy 2200 obr/min
max moment obrotowy-90 kGm / 900 Nm przy 1400 obr/min
masa suchego silnika-970 kg

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Instalacja elektryczna o napięciu 12/24 V zasilana z prądnicy prądu stałego o mocy 500 W (produkcji węgierskiej). Zastosowano dwa akumulatory ołowiowe 12 V o pojemności 165 Ah każdy. Rozrusznik o mocy 4,4 kW pochodził także z importu. Reflektory przeciwmgielne stanowiły wyposażenie seryjne.

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Naped na oś tylną. Sprzęgło jednotarczowe, sterowane mechanicznie. Napęd doprowadzany był krótkim wałem napędowym do skrzyni przekładniowej o poziomym układzie wałków. Skrzynia biegów opracowana w Fabryce Przekładni Samochodowych w Tczewie. Miała ona pięć biegów, przy czym bieg czwarty był biegiem bezpośrednim. Biegi od II do V zostały zsynchronizowane. Jednoczęściowy wał napędowy z przegubami krzyżakowymi przenoszą napęd na tylny most. Sztywny most napędowy typu Raba P 018 zawierał przekładnię główną stożkową oraz planetarne zwolnice w piastach tylnych kół. Całkowite przełożenie mostu wynosiło 7,07.

ZAWIESZENIE

Podłużnicowa rama spawana rozszerzała się w części przedniej. Sztywna oś przednia oraz tylny most zawieszone zostały na podłużnych półeliptycznych resorach piórowych. W tylnym zawieszeniu zastosowano dodatkowe resory piórowe. Samochód wyposażono w tarczowe koła z ogumieniem o wymiarach 11.00-R20.U22". W układzie kierowniczym zastosowano przekładnię śrubowo-kulkową z integralnym wspomaganiem hydraulicznym. Przekładnie te importowano z Hiszpanii (Bendibenca) lub z Węgier (Csepel). Do zasilania mechanizmu wspomagania służyła wirnikowa pompa firmy Hobourn-Eaton. Pneumatyczny układ hamulca roboczego podzielony jest na dwa obwody. Instalację pneumatyczną zasila dwucylindrowa sprężarka tłokowa. Elementy układu hamulcowego produkowane są na licencji firmy Westinghouse. Połączenie z układem hamulcowym przyczepy realizowane jest jednym przewodem. Hamulec pomocniczy (ręczny) mechaniczny działa na dźwignie hamulców tylnego mostu. Zastosowano także hamulec silnikowy.

KABINA

Kabina kierowcy typu 407 jest czteroosobowa i wyposażona została w dwa systemy ogrzewania. Z układem chłodzenia silnika połączone zostały dwie nagrzewnice z dmuchawami, umieszczone przy ścianie przedniej. Natomiast za fotelem kierowcy zabudowano niezależne urządzenie grzewcze typu OETF-1 (NRD).


AUTOPOMPA

Parametry autopompy
wydajność max.-3200 dm3 / min
wydajnośc nomin. (8 at)-2400 dm3 / min
ciśnienie max.-140 m. sł. w.(1,4 MPa)
obroty pompy-2 800 obr / min.
max wys. ssania-7,5 m
Na zbiorniku wodnym zamontowane jest działko wodno - pianowe (DWP 24). pozwala podać wodę na odległość ~50 m i pianę na 30 m


linia 6

<< wróć do poprzedniej strony > >

linia 6
rulon

Jesteś 203 gościem na Naszej stronie.


o
Informujemy, iż w celu zliczenia ilości odwiedzin korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Zalecam pozostawienie ustawień standartowych używanej przeglądarki internetowej.
Nie zalecany typ przegladarki to Internet Explorer
ogieńogieńogieńogieńogieńogieńogień
Zgodnie z ustawą o prawie autorskim, kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii i innych materiałów znajdujących się w tym serwisie
bez informacji o pochodzeniu (adresie strony) lub bez zgody autora serwisu jest zabronione.

graphic design by Musiałowski Mietek   - © 2009 - 2020