Typ pompy | - | jednostrumieniowa, jednostopniowa pompa turbinowa |
Zalewanie (ssanie) | - | pompka próżniowa łopatkowa (bezolejowa) |
Czas ssania z 1,5 m | - | 4 s |
Czas ssania z 7,5 m | - | 20 s |
max wys. ssania | - | 9 m |
Wydajność dla wys. 1,5 m |
przy ciśnieniu 10 bar | - | 1 430 l/min |
przy ciśnieniu 8 bar | - | 1 850 l/min |
przy ciśnieniu 4 bar | - | 2 150 l/min |
Wydajność dla wys. 7,5 m |
przy ciśnieniu 8 bar | - | 1 050 l/min |
Max wydajność | - | 2050 l /min |
typ nasad | - | storz |
średnica nasady ssawnej | - | ø 110mm = 4" |
średnica nasad tłocznych | - | ø 75 mm = 3" |
|
oświetlenie | - | 1 reflektor strumieniowy |
oświelenie | - | 12 v / 35 W |
akumulator | - | 12 V / 16 Ah |
wymiary: |
długość | - | 78 cm |
szerokość | - | 69,5 cm |
wysokość | - | 81 cm |
Masa | - | 106,5 kg |
Spust paliwa - model VC82ASE jest wyposażony w zawór spustowy komory pływakowej, zapewniający łatwe usuwanie niezużytego paliwa z gaźnika.
Paliwo powinno być spuszczane z komory pływakowej po każdym użytkowaniu pompy, aby zapewnić stałą możliwość szybkiego uruchomienia silnika w nagłych wypadkach.
Czujnik zabezpieczający silnik przed przegrzaniem - aby zabezpieczyć silnik przed stratami wody chłodzącej oraz chronić pompę, kiedy nie ma tłoczenia wody, w modelu tym
przewidziano ochronę przed przegrzaniem. Urządzenie automatycznie zatrzymuje silnik, kiedy temperatura pracy osiąga 80°C.
Po automatycznym zatrzymaniu silnika można ponownie włączyć czujnik przy pomocy specjalnie zaprojektowanego przełącznika. Umożliwia to operatorowi pompy kontrolowanie
pracy w nadzwyczajnych sytuacjach.
Scentralizowane sterowanie - wszystkie urządzenia pomiarowe, gałka sterowania tarczą przepustnicy oraz przełączniki są umieszczone na panelu sterowniczym dla ułatwienia obsługi.
Panel sterowniczy zawiera także "Monitor OK", zapewniający łatwą wizualną kontrolę pracy pompy.
Wskaźniki "Monitora OK" sprawdzają następujące stany:
- Lampka wskaźnikowa poziomu oleju silnikowego (paliwowego)
- lampka ostrzegawcza zapala się, gdy poziom oleju w komorze olejowej silnika osiąga niebezpiecznie niski poziom.
Lampka zapala się, kiedy zużyte zostały 3/4 ilości oleju i należy go natychmiast uzupełnić.
- Lampka alarmowa poziomu paliwa
- ta lampka ostrzegawcza zapala się, kiedy jest niski poziom paliwa w zbiorniku (2/3 zbiornika puste).
Paliwo należy uzupełnić w miarę potrzeby. Podczas przechowywania zbiornik powinien być całkowicie napełniony świeżym paliwem.
- Czujnik zabezpieczający przed przegrzaniem silnika
- silnik zatrzyma się i lampka się zapali, gdy czujnik zabezpieczający przed przegrzaniem silnika zadziała.